24.10.2014
Frederik Muff Hansen

Fransk brand ligner CeramicSpeed

Det danske brand CeramicSpeed har længe været et af markedets førende parter, når det kommer til keramiske lejre. Med sponsorater af flere ProTour-hold – og to GrandTour-sejre i 2014 – har danskerne sat sig tungt på markedsandelen, når det kommer til keramik i cykler. 

Men nu udfordres danskerne af et fransk brand, CyclingCeramic, der minder ganske meget om danskerne. Ifølge franskmændene selv sponsorerer de over halvdelen af ProTour-feltet uofficielt, samtidigt med at de er materialesponsor på IAM. Visuelt har de imidlertid store ligheder med det danske brand. Og det har fået CeramicSpeed til at reagere: 

– Det er klart, at vi er i gang med at se på sagen, da CyclingCeramics visuelle identitet minder meget om vores, forklarer direktøren for CeramicSpeed, Martin S. Banke, til Cykelmagasinet.dk. 

Det franske brand producerer, mere eller mindre, de samme produkttyper som danskerne, og danskerne har derfor modtaget henvendelser fra hele verden: 

– Vi har fået henvendelser fra hele verden, da folk tror at det er et datterselskab af os, da de minder meget om os i deres visuelle fremtræden. Det er det imidlertid ikke, afslutter Banke.