21.11.2021
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2022/01/Velomore-logo_rund.png Velomore

Brugen og effekten af styrketræning i cykling

Trænerne bag Palmarés blogger i Velomore-magasinet om alle facetter af cykeltræning. Her kan du læse blogindlægget fra oktober-udgivelsen om, hvordan styrketræning kan gøre dig stærkere på cyklen.

Af Kenni Gentilino Martinelli, performance coach hos Palmarés

Fælles for mange cykelryttere herhjemme i Danmark er, at vintersæsonen er præget af dårligt vejr og manglende motivation. I mange tilfælde påvirker dette ens evne til at få trænet de nødvendige timer, og det påvirker formen til enten at stagnere eller ligefrem falde hen over vinterperioden.

Et alternativ til stadig at få trænet de relevante muskelgrupper og samtidig undgå det triste vejr er at inkorporere styrketræning i dit træningsregime. Styrketræning kan i høj grad forbedre dig som cykelrytter og helt konkret forbedre din evne til at producere watt både aerobt (udholdenhed) og anaerobt (spurt).

Styrketræningen kan altså forbedre nogle meget specifikke fysiske parametre både muskulært og neuralt i form af at forbedre signalerne fra hjernen til musklerne, men den kan også give dig en bedre komfort og s

Læs hele Velomore digitalt

Årsabonnement 425 kroner

Consent
Consent(Required)

Denne artikel er forbeholdt abonnenter af Velomore.
Allerede abonnent?

Log in