En regnvåd forårsdag på hjul af Verdens bedste cykelhold
Velomore var med på hjul af Verdens bedste cykelhold, der for en stund var samlet igen i Aalborg til det, der blev en regnvåd forårsdag på rammen.
Jeg træder ind ad døren til forhallen på Musikkens Hus i Aalborg. Straks hører jeg Jens Voigts velkendte tyske accent, fordybet i en røverhistorie om coronanedlukningen i Tyskland. Til venstre for ham sidder Andy og Fränk Schleck, der begge ser lidt søvndrukne ud. Ovre i hjørnet er Fabian Cancellara og Bjarne Riis fordybet i lavmælt samtale – på schweizertysk.
Alle er de klædt i cykeltøj, for om lidt skal vi ud og køre. Jeg skal på hjul af verdens bedste cykelhold. Et hold som dominerede cykelsporten på tværs af Grand Tours, klassikere og monumenter i den sidste halvdel af 00’erne, og for mig og mange danskere, stadig står som et af de bedste cykelhold nogensinde. Om ikke andet, det bedste danske cykelhold der har eksisteret og som måske kommer til at eksistere. Statistisk var de også det bedst
Tegn et abonnement
Tegn abonnement på cykelmagasinet Velomore og få Skandinaviens største cykelmagasin leveret direkte til døren 5 gange om året, samt adgang til alt onlineindhold, tidligere magasiner og vores mange abonnementsfordele.
Denne artikel er forbeholdt abonnenter af Velomore.
Allerede abonnent?
Nikolaj Hebsgaard