04.05.2022
Christina Siggaard

Energiindtag efter træning

Vi ved alle hvor vigtigt det er med energiindtag under træning. Men hvad med bagefter? Det giver Christina Siggaard fra Siggaard Performance svar på her.

Min erfaring siger mig, at mange ved, hvor vigtigt det er at indtage proten for at restituere bedst muligt. De færreste er dog klar over, hvor vigtigt det også er at indtage kulhydrat. Ikke kun under træning, men også efter.

Det er afgørende for dine fremtidige præstationer, at du får fyldt dine kulhydratlagre (glykogenlagre) op igen efter lang og/eller udmattende træning. Kulhydrater er faktisk tilnærmelsesvis lige så vigtige i forhold til opbygning af muskler, som protein er. Her ryger vi videre til en kort snak om glykogendepoter. 

Når kroppen har et overskud af sukker, har den mulighed for at lagre det som glykogen. Glykogen kan lagres, indtil kroppen skal bruge energien. Vi har mulighed for at lagre glykogen i leveren og i vores mu

Tegn et abonnement

Tegn abonnement på cykelmagasinet Velomore og få Skandinaviens største cykelmagasin leveret direkte til døren 5 gange om året, samt adgang til alt onlineindhold, tidligere magasiner og vores mange abonnementsfordele.

Denne artikel er forbeholdt abonnenter af Velomore.
Allerede abonnent?

Log in