I laboratoriet på brostenene
Venstreklik på billederne øverst i billedgalleriet for stor version af billederne.
Trek og det luxembourgske hold har ikke kun brugt vinterpausen på at læne sig tilbage og nyde tiden væk fra landevejen. Som billederne viser, er det ikke kun på tegnebrættet og gennem avancerede FEM-computerberegningsmodeller, at en ramme designes. Udstyret med rygsæk, som samler data fra adskillige elektroder placeret forskellige steder på rammen, har Trek og teamet samlet uvurderlige oplysninger om rammens reaktioner på de belgiske brosten.
Det bliver interessant at følge, om samarbejdet med teamet og brostenskongen Fabian Cancellara i 2011 udmønter sig i en ny ramme eller opgradering af den eksisterende Madone-familie. I 2010 sikrede Cancellara sejren i brostensløbene Flandern Rundt og Paris-Roubaix på en specialudviklet komfortmodel, som i 2011 netop er at finde i Specialized’s produktsortiment. Så mon ikke Trek forsøger at gøre kunststykket efter?