28.10.2021
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2022/01/Velomore-logo_rund.png Velomore

Kulhydrat under træning: Hvorfor og hvilken slags?

Den personlige træner og kostvejleder Christina Siggaard blogger i Velomore-magasinet om alle facetter af kost og ernæring i relation til cykling. Her kan du læse hendes første blogindlæg om kulhydrat under træning.

Jeg har valgt at lægge bloggen fra land med noget af det, der efter min erfaring er flest spekulationer omkring. Nemlig energiindtag under træning og i denne omgang mest af alt Kulhydrat under træning med spørgsmålene, som følger, in mente:

“Hvor meget skal jeg spise under træning?” eller:

“Jeg er ikke sulten under træning, så jeg behøver ikke at spise noget.” 

Generelt er jeg tilhænger af, at du spiser, når du er sulten! Men, jeg er nødt til at påpege, at din krop ER sulten, når du træner. Også når du har fyldt den op inden start – her skal det selvfølgelig siges, at det afhænger af mængden, du træner.

Kører du en times rulletur, vil jeg ikke pådutte dig at spise noget under dit træningspas. Træner du derimod halvanden til to timer og derover, så kommer jeg her med nogle råd, du kan overveje at g

Læs hele Velomore digitalt

Årsabonnement 425 kroner

Consent
Consent(Required)

Denne artikel er forbeholdt abonnenter af Velomore.
Allerede abonnent?

Log in