04.02.2011
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2022/01/Velomore-logo_rund.png Jesper Bechmann Olsen

LEOPARD TREK Trek Speedconcept

Cykelmagasinet kommer med en kortere omtale af den elegante Speedconcept ramme i kommende nummer 027 af Cykelmagasinet. Men dette skal ikke afholde Cykelmagasinet fra at dvæle lidt med denne rammes skønhed. På Team Saxobank havde Cancellara S-Works Shiv fra Specialized som sit dræbende våben. 

Rammen var uden tvivl det ultimative redskab til kampen mod uret. Men med skiftet til LEOPARD TREK teamet, hvor han kommer til at køre enkeltstarterne på Trek’s Speedconcept, har han uden tvivl skaffet sig det bedste mulige alternativ. Modsat Shiv, som fik sin ’næse’ som skjulte forbremsen forbudt af UCI, har Trek kreeret en imponerende enkel og funktionel forgaffel med integreret bremse. 

Ved brug af den Shimano’s elektroniske geargruppe DI2 kan gearskiftet med integreret kabel- eller rettere ledningsføring levere den højeste ydelse med hurtige og præcise skift. Dermed undgås den risiko, der altid er for forøget friktion, når traditionelle kabler på mere eller mindre funktionelle måder føres 100 procent skjult i rammen. 

Batteriet til at drive elektronikken er som på holdets Madone 6.9 SSL placeret lettere skjult under krankboksen. Med den integrerede speed- og kadencecensor i baggaflen sikres det, at den vindeksponerede frontende ikke forurenes af den sædvanlige speedcensor på forgaflen. 

Stilen på de luxembourgske hold er lagt med sponsorer som Mercedes-Benz og danske DAY Birger et Mikkelsen blandt de ekstravagante sponsorer og nu får du ligeledes muligheden for at blive kørende som holdet, idet Trek har tilføjet den elegante og iøjefaldende LEOPARD TREK lakering til deres Project One custom-program.

Du kan læse mere om LEOPARD TREK’s cykler på dette link: 

http://www.trekbikes.com/us/en/story/leopardtrek