Velomore tester Continental GP 5000 AllSeason TR
Continentals nyeste model i 5000-serien er beregnet til landevejsture hele året rundt. Men selv om det hedder ”AllSeason” (AS), er det snarere et glimrende men meget dyrt dæk til træning og løb i sommerhalvåret i Danmark.
Det kan være svært at holde styr på alle modellerne i Continentals 5000-serie, som mange danske motionister og væddeløbere sværger til. Først kom clincher-versionen af GP 5000 i 2018, derefter en nu udgået TL-version af samme dæk. Senere i 2022 kom GP 5000 S TR, der som navnet antyder er en (ny) tubeless-version af dækket. Senere i 2022 kom så den lynhurtige TT TR-version, og i 2023 altså denne AllSeason TR, der skulle være den mest holdbare, mest punkteringsresistente og det bedste wetgrip-dæk i 5000-serien.
AS TR sammenlignet med andre Conti-dæk
Hvad er forskellen så på det nye AS TR i forhold til det mere velkendte GP 5000 og GP 5000 S TR? Continental siger selv, at AS TR benytter
Læs hele Velomore digitalt
Årsabonnement 425 kroner
Denne artikel er forbeholdt abonnenter af Velomore.
Allerede abonnent?