23.01.2011
Andreas Ø. Pedersen

Wilier Triestina fordobler salget i Kina

Det kinesiske marked stod i 2009 for salget af 600 cykler, som i 2010 er salget blevet mere end fordoblet. I 2011 meldes der om en stigning på 20 procent. 35 butikker har cykelmærket i deres sortiment, som sælger flest af modellerne Izoard og Imperiale.
– Vi har arbejdet meget med vores distributør på branding i to år. Nu bekræfter resultaterne, at vi er på rette spor. Det kinesiske marked er meget specielt, med forskellig dynamik end nogen anden. Vi er allerede på en stor del af markedet vores forhandlere i mange store byer, og da vores brand betragtes som symbolet ”Made in Italy”, mener vi, at det vil have en voksende effekt. I år vil vi åbne nye officielle butikker, siger Andrea Gastaldello, som er administrerende direktør hos Wilier Triestina, i en pressemeddelelse.
I øjeblikket har Wilier Triestina butikker i Beijing, Shanghai, Hong Kong, Shenzen, Chengdu, Fuzhou, Shenyang, Haerbin, Suzhou, Nanjing, Hangzhou og Xian.