
AGU got you covered
En ny kampagne fra Jonas Vingegaards tøjleverandør AGU sætter fokus på cyklingens alsidighed, så længe man bare har det rette tøj på.
Pressemeddelelse
Jonas Vingegaards tøjleverandør, hollandske AGU, lancerede i går deres nye internationale kampagne under navnet “We’ve got you covered”. Kampagnen er udviklet af det digitale bureau TDE, som også tidligere har samarbejdet med AGU på alle kampagner for Team Jumbo-Visma. Kampagnen er inspireret af AGU’s “Masterpiece”-trøje og Team Jumbo-Visma’s Tour de France-sejr med Jonas Vingegaard i spidsen sidste år.

Kampagnen er en opfordring til at tage cyklen, og den viser, hvordan AGU som brand er leveringsdygtig i noget af det bedste og mest alsidige cykeltøj på markedet. Den internationale kampagne lanceres i flere europæiske lande, herunder Danmark, og er startskuddet til lignende kampagner resten af sæsonen.

AGU har i flere årtier arbejdet målrettet på international vækst, og senest lancerede de deres brand i Danmark under starten af Tour de France sidste år. AGU ønsker at vise et udvalg, der er bredt nok til, at alle cykelentusiaster kan finde alt det nødvendige for at komme fra A til B, uanset hvilken cykel man bruger og hvordan vejret er.
Brand Manager hos AGU, Lotte Heijnis, udtaler: “Vi ser cyklister i byen, gravelcykelryttere og landevejscykelryttere i denne forårskampagne, som alle kan regne med AGU – især når vejret skifter. Med vores vidtrækkende sortiment er vi relevante for alle typer cyklister, hvilket adskiller os fra konkurrenterne, og det ønsker vi at tydeliggøre.”
Læs også: Velomore tester AGU Essential Reflection II cykelbukser
Billederne i kampagnen viser forskellige typer af cyklister, der har det til fælles, at de bruger cyklen aktivt. Foto- og videomaterialet fanger beskuerens opmærksomhed på grund af udstyrets kvalitet, og ved at centrere billedindholdet om lynlåsen understreges det, at man er velforberedt og altid kan tage cyklen med AGU.
Læs også: Velomore tester AGU Six6 mid layer trøje
Kreativ direktør for TDE, Jorik Tilstra, udtaler om det nye samarbejde med AGU: “Det er lykkedes os ret godt at indkapsle styrken ved AGU som brand i et kreativt billedkoncept, som understøttes af et stærkt udsagn. Ved at arbejde med ekstreme close-ups bliver produktbillederne pludselig catchy, og lynlåsen som element skaber en fin dynamik i videoerne.”