01.02.2023
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2024/08/448247394_1004692921660478_4132501343240402392_n.jpg Velomore

Argon 18 rykker cykelmonteringen fra Asien til Danmark

Fremover vil alle Argon 18’s cykler til det europæiske marked blive samlet på hovedkvarteret i Lynge i stedet for ude i Asien.

For at sikre at Argon 18’s høje standarder bliver mødt, har cykelfabrikanten udvidet deres hold af mekanikere på det europæiske hovedkvarter i Danmark, hvor alle cykler fremover vil blive samlet og kvalitetssikret, før de sendes videre til det europæiske marked.

“At samle alle cyklerne i Danmark tillader os at servicere vores europæiske kunder mere effektivt, ved at effektivisere levering og give adgang til dele som kan sendes til alle egne af Europa indenfor få dage” forklarer Argon 18 CEO, Martin Le Sauteur, i en pressemeddelelse.

Argon 18’s globale hovedkvarter forbliver i Montreal, Canada, hvor virksomheden blev grundlagt i 1989, men ved at flytte monteringen af cykler fra Asien til Danmark, bliver det muligt for Argon 18 at tilbyde en centraliseret europæisk distributions-, lager-, kunde- og servicecenter.

Læs også: Velomore tester Argon 18 SUM

Flytningen tillader også Argon 18 at øge deres kvalitetskontrol til et endnu højere niveau. Desuden letter det operationelle systemintegration, herunder indkøb og distribution, hvilket giver værdifulde globale effektivitetsgevinster.

“I lyset af de seneste års udfordringer, er det at være i stand til hurtigt at finde disse effektivitetsgevinster og etablere dem på lang sigt afgørende” fortæller Le Sauteur. “Jeg er meget tilfreds med at kunne sige, at Argon 18 bevæger sig fremad med en struktur der vil sikre os mod fremtidens forstyrrelser og tilbyde vores kunder et endnu bedre produkt”.

Læs også: Ovale klinger vs. runde

“Argon 18 har allerede en stærk tilstedeværelse globalt. At få vores cykler samlet i vores europæiske hovedkvarter vil yderligere styrke vores tilstedeværelse i Europa” siger Argon 18-formand, Henrik Lyngbye Pedersen. “Vi ser frem til at yde endnu mere service og support til vores europæiske netværk af distributører, detailpartnere og kunder og fortsætte med at tilbyde vores familie af ryttere en oplevelse ud over det sædvanlige.”