Cannondale
01.03.2023
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2024/08/448247394_1004692921660478_4132501343240402392_n.jpg Velomore

Cannondale SuperSix udkommer i sin hidtil mest sublime version

Cannondale har både slanket og aerooptimeret 4. generation af deres populære SuperSix EVO, som tilmed udkommer i en særlig premium udgave.

Pressemeddelelse
I dag indleder Cannondale en helt ny æra af fart, med lanceringen af den nyudviklede SuperSix EVO landevejscykel. 

“Vi har redesignet SuperSix EVO til at være hurtigere overalt,” siger Sam Ebert, Cannondale Road Bike Product Manager. “Da vi udviklede den nye SuperSix EVO, vidste vi, at den skulle være i topklasse, når det kom til vægt og aerodynamik, men endnu vigtigere var det nødvendigt at bevare de kvaliteter, som den er legendarisk for: håndtering, hastighed og en utrolig komfortabel tur. Resultatet er en maskine med modstandsreduktion som en aerocykel, der samtidig er endnu lettere end sin forgænger.” 

SuperSix EVO, der blev introduceret for mere end ti år siden, er forblevet en hjørnesten i Cannondale og pro-feltet, der konsekvent repræsenterer det ypperste inden for landevejs-innovation. 2023 SuperSix EVO sætter standarden for hastighed og ydeevne højere end nogensinde før. 

2023 markerer også introduktionen af LAB71, en ny række af Cannondale-produkter, der repræsenterer det højeste udtryk for håndværk og kulminationen på mere end halvtreds års cykelinnovation og design. LAB71 er en ny grænse for ydeevne, nået gennem forhøjet ingeniørarbejde, materialer og finish. LAB71-cykler ser ud og fungerer som intet andet derude – og den nye LAB71 SuperSix EVO er den første af det, der kommer. 

Til den nye LAB71 SuperSix EVO benyttede Cannondale det samme hold af aerodynamikere og ingeniører, som skabte den ultrahurtige SystemSix aero-landevejscykel, og de fulgte en lignende, tilgang til at designe den nye EVO. 

Rammesættet, sadelpinden, cockpit og hjulene blev alle designet i forening. Hver er enestående i sin egen ret, men de er udviklet til at forbedre helhedens ydeevne, når de køres sammen. Gennem tusindvis af CFD (Computational Fluid Dynamics) iterationer og ugers vindtunnelarbejde fokuserede holdet på at maksimere områderne med det højeste potentiale for modstandsreduktion, mens alt andet blev reduceret for at levere fuld aero-cykelydelse uden aerocykelvægten . 

Cannondales nye serie 0 carbonkonstruktion fundet på LAB71 SuperSix EVO gør brug af banebrydende materialer og processer, der sjældent ses i cykelindustrien på grund af deres kompleksitet og omkostninger. Denne avancerede fiber- og nano-resin komposit har exceptionelle træk- og tryk styrkeegenskaber, som gør det muligt for Cannondale-ingeniører at opnå mere med mindre materiale. Resultatet er en ramme, der kun vejer 770 gram for en fuldmalet og køreklar størrelse 56 cm, samtidig med at den reducerer modstanden og forbedrer den forrige generations reaktionsevne, køreegenskaber og håndtering. Med sit nøje udvalgte brug af komponenter tipper den komplette LAB71 SuperSix EVO vægten ved UCI minimumsgrænse på 6,8 kg (14,99 lb). 

Takket være raffinerede rørformer og system-integrerede design sparer SuperSix EVO desuden hele 12 watt ved 45 km/t (28 mph) i forhold til den tidligere version. Resultatet er en racermaskine, der vil køre med de rene aerocykler på det flade, og danse med de rene klatrecykler i bjergene. Det er den næste udvikling af landevejs hastighed. 

Som en del af deres systemintegrerede tilgang samarbejdede Cannondale med det legendariske motorsports designfirma, MOMODesign, omkring SuperSix EVO’s fuldt integrerede SystemBar R-One carbonstyr og frempind. Ved at bruge de vindmodstands-reducerende former finpudset af Cannondales ingeniører, bragte de et nyt niveau af ergonomisk raffinement og stil til cockpittet. Det helt nye Cannondale HollowGram R-50 hjulsæt blev også udviklet sammen med EVO. Den enestående blanding af lav vægt og aerodynamisk effektivitet gør HollowGram R-50-hjulene velegnede til den nye EVO’s hurtigere-overalt-mission. Selv de nye Gripper Aero-flasker og ReGrip Aero flaskeholdere gør den nye EVO hurtigere ved at tilpasse sig perfekt til rammens former, udjævne luftstrømmen og reducere modstanden. Flaskeholderne fungerer med enhver standard rund vandflaske. 

Et nyt Delta-forgaffel design leverer fuldt skjult kabelføring, samtidig med at kronrørets frontale område reduceres for forbedret aerodynamik. En BSA krankboks med gevind holder tingene genkendelige og enkle, og med evnen til at rumme dæk op til 30 mm brede (med hele 6 mm frigang på hver side), er SuperSix EVO klar til at køre og træne dag ud og dag ind. 

Til de lange træningsdage er den nye EVO kompatibel med Cannondales SmartSense, et intelligent system af lys og bagudvendt radar, der hjælper ryttere med at forblive synlige og opmærksomme på deres omgivelser, herunder til køretøjer, der nærmer sig. 

Læs også: Cannondale lancerer ny serie af ultra high-end performance produkter

Den helt nye LAB71 SuperSix EVO vil være tilgængelig som rammesæt (størrelse 44 – 58) og komplet cykel (størrelse 44 – 61). SuperSix EVO Hi-MOD vil være tilgængelig i to modeller, størrelse 48 – 61. Den vil også være tilgængelig som et rammesæt (størrelse 44-58) SuperSix EVO Carbon vil være tilgængelig i to modeller, størrelse 44 – 61. MOMO Design SystemBar R-One vil blive vist på LAB71 og Hi-MOD 1 modeller. SuperSix EVO sælges for DKK 119.999 – DKK 54.399. 

Læs mere om de nye SuperSix EVO her.