Topstone Carbon
05.04.2022
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2024/08/448247394_1004692921660478_4132501343240402392_n.jpg Velomore

Cannondale vil flytte grænserne med den nye Topstone Carbon Gravel-cykel

Rigtige udfordringer, kræver den rigtige cykel. Derfor har Cannondale nu lanceret en helt ny Topstone Carbon, der er som skabt til eventyr, uanset hvor du befinder dig.

Med forbedret geometri og en stødabsorberende Kingpin-affjedring, har Topstone Carbon fået en markant make-over, og den nye gravel-cykel fra Cannondale er som skabt til at tage med overalt og ikke mindst til at køre på alt.

”Vi har designet Topstone Carbon som et værktøj, der kan det hele. Uanset om det er til den lokale singletrack, dit første gravelløb, eller det er til den slags cykelrejser, der udvikler sig og bliver til en transkontinental tur, så nærmest beder Topstone sin ryttere om nye udfordringer,” lyder det fra Nina Baum, Product Manager hos Cannondale.

Den nye Topstone Carbon kan erhverves for mellem 23,699 DKK og 72,399 DKK. Foto: Cannondale

Den nye Gravel-cykel har Cannondales revolutionerende Kingpin-ophæng, den er 100 gram lettere, mere holdbar og er mere strømlinet end tidligere. Den kommer desuden med SmartSense, Cannondales intelligente system af lys og radar, der aktivt kommunikerer med rytteren, cyklen og omgivelserne, og som er drevet af et enkelt batteri.

Den er skabt for at give øget opmærksomhed og samtidig skabe øget synlighed, så rytteren mere effektivt kan se og ikke mindst blive set ude på den åbne vej, så farlige situationer kan undgåes. Alle cyklerne er SmartSense Ready, og på nogle af modellerne, er det allerede at finde på cyklen.

Foto: Cannondale
Foto: Cannondale

Pris og tilgængelighed

Topstone Carbon 1 Lefty og Topstone Carbon 2 Lefty kommer udstyret med Lefty Oliver.

SmartSense vil være udstyret på carbon modellerne 1RLE, 2L og 3 L – som har en fast forgaffel.

Priserne ligger fra 23,699 DKK til 72,399 DKK.

Ønsker du mere information om den helt nye gravel-cykel så læs mere på Cannondales hjemmeside

Læs også: Test: Cannondale Synapse 2 RL