17.01.2024
https://velomore.dk/wp-content/uploads/2024/05/hebby-scaled.jpg Nikolaj Hebsgaard

Træningsprogram fra Velomore: 20 ugers HIT base træning

Kom i form med Velomore. Vi giver dig her et træningsprogram der over de næste 20 uger får dig i topform med HIT træning.

Uanset om du er nybegynder eller erfaren motionist, så kommer man længst med en struktureret træningsplan. Derfor giver vi dig her et 20 ugers træningsprogram, der har til formål at levere dig i topform, uanset om du træner specifikt mod et løb eller bare til at komme i bedre form.

Dette program er lavet af Malte Therkildsen fra Therkildsen People & Performance. Malte er tilhængere af teorien om omvendt polarisering i base træning, hvorfor vi her giver dig et høj intens træningsprogram (HIT) med fokus på opbygning af VO2max.

Programmet er derfor ideelt til dig, der står og mangler et program til at komme tilbage i form, eller som har mål langt ude i fremtiden.

Læs også: Træningsblog: Er HIT i virkeligheden den optimale base træning?

Træningsprogrammet sigter mod at lægge fundamentet for din videre træning og løbene der kommer ude i fremtiden. Programmet er lavet til dem, som har begrænset tid til rådighed og derfor ikke kan træne 20-30 timer om ugen. Det er muligt at justere programmet efter sin ugentlig træningstid.

Malte er tilhænger af omvendt polarisering, hvor man træner hårdt og intenst i fundament træningen, og så skruer ned for intensiteten når sæsonen starter, hvilket dette program også bærer præg af.

Man behøver ikke en wattmåler, da Malte er tilhænger af at atleterne selv mærker efter.

Varighed: 20 uger.
Formål: Base træning med omvendt polarisering.
Perfekt til: At opbygge form.

Link til træningsprogram: 20 ugers HIT base træning